2017. feb 13.

15 perces sajtos rúd

írta: Papá Stefano
15 perces sajtos rúd

 

  Ropogós  stangli  bolti leveles tésztából

 

Az interneten – ahol rendszeresen vadászok receptekre – találtam egy leveles tésztával elkészíthető húsos, kelbimbós ételt. Elkészítettem, nagyon finomra sikerült, de maradt még a leveles tésztából. Arra gondoltam, jó lesz egy kevés sós rúdra. Kisütöttem és valami elképesztően könnyűre, ropogósra, finomra sikerült. Ráadásul szinte alig volt munka vele.

Elhatároztam, hogy megosztom a receptet, mert 7-10 perc alatt előkészíthető, s kb. 8-10 perc alatt megsül, s így akik lustának érzik magukat a konyhában tenni- venni, azok is gond nélkül meglephetik a családot.

Mi is kell hozzá?

 

1 készen kapható, hűtött (de nem fagyasztott) leveles tészta  (a fényképen láthatót melegen ajánlom)

5-8 deka reszelt sajt (a trappista erre kitűnő)

1 felvert tojás

1 kávéskanálnyi köménymag

só ízlés szerint

Hogyan készítsük el?

 

A sajtot lereszeljük (lustábbak vehetnek reszelt sajtot is, én is ezt tettem), a tojást alaposan felverjük, a sütőt 175 fokra melegítjük. A tepsi aljára sütőpapírt rakunk.

 

Kigöngyöljük a leveles tésztát - meghagyva az eredeti papíron - majd kenőtollal az egészet bekenjük a felvert tojással. Ezután megszórjuk a köménymaggal és megsózzuk. Máris mehet rá a reszelt sajt, ne sajnáljuk, borítsa be az egészet.

 

 

Ezután éles késsel (én pizzavágóval) először hosszában ketté-, majd kb. 1-1,5 cm-es csíkokra vágjuk. Nincs más hátra, mint a csíkokat kb. 1 cm-re egymástól a tepsiben a sütőpapírra rakjuk. Én a művelethez egy palacsinta kiszedő lapátot használtam segítségül. Mehet be a sütőbe.

 

 

Kb. 6-7 perc múlva ellenőrizzük, majd amikor a teteje megbarnult már kész is. Kivesszük, (én gyors kapkodással tálcára szedtem, bár kissé forró volt az ujjaimnak), majd ugyanarra a sütőpapírra mehet a tészta másik fele. A második adag hamarabb megsülhet.

 

 

Csak arra figyeljünk, hogy mire a második adag megsül, nehogy megegyük az első adagot. S ha egyszer kipróbálták, könnyen függővé válhatnak.

Papa Stefano

 

Szólj hozzá