2018. ápr 24.

Sztrapacska tehéntúróval és szalonnatepertővel

írta: Adam G. Steve
Sztrapacska tehéntúróval és szalonnatepertővel

Az eredeti szlovák étel káposztás vagy juhtúrós, én tehéntúróval készítem

 

 

Nekem a tehéntúrós-tejfeles a legfinomabb és elmaradhatatlan a szalonnatepertő a tetejéről. Nagyon macerás, de mindenképpen megéri elkészíteni. Az sem utolsó, hogy nem egy drága étel és ráadásul nagyon laktató.

 

 

Hozzávalók 4 személyre

80 dkg burgonya  (régi burgonya, mert az újból készült szétfő)

1 db tojás

40 dkg finomliszt

50 dkg tehéntúró

15 dkg füstölt szalonna

2 dl tejföl (kis doboznyi)

Só ízlés szerint

 

Elkészítése:

Egy 5-6 literes fazékban felteszünk vizet forrni és sót teszünk bele. Addig, míg a víz felforr, megtisztítjuk a burgonyát és nyersen robot gépen ledaráljuk, vagy reszelőn lereszeljük. Én  konyhai robotgépet használok, hogy pik-pakk kész legyek a burgonya reszelésével, mert ez a legnehezebb folyamat és én nagyon nem szeretem. Gondolom, sokan vannak ezzel így.

 

 

A lereszelt burgonyát összekeverjük az 1 db egész tojással és a liszttel. A lisztet fokozatosan adjuk hozzá, a burgonyától függ, mennyit vesz fel. Nokedli tészta állagú anyagot kell kapnunk és inkább kemény legyen az összekavart tészta, ne híg. Ha a víz forr, akkor ezt a jól elkevert tésztát nokedli szaggatóval beleszaggatjuk a forrásban levő vízbe. Kb. 6-7 percig főzzük, míg az összes  galuska fel nem jön a víz tetejére. Esetleg meg is kóstohatljuk, hogy megfőtt-e. Majd szűrőtálban leszűrjük, és hideg vízzel leöblítjük. Míg lecsepeg róla a felesleges víz, a szalonnát apró kockákra vágjuk és a zsírját kipirítjuk.

 

 

Egy másik edényben összekeverjük a lecsepegtetett galuskát és rászűrjük a szalonna zsírját.  Tálaláskor a galuska tetejét bőven megszórjuk túróval és a szalonnatepertővel, kínálhatjuk tejföllel is.

 

 

Jó étvágyat!

        Vica

 

 

Szólj hozzá