2018. dec 13.

Lebbencsleves, kicsit megbolondítva

írta: Adam G. Steve
Lebbencsleves, kicsit megbolondítva

 

Hagyományosan egyszerű, de tartalmas étel

A lebbencsleves valamikor a szegény konyha hagyományos étele volt, mely  egyszerűségében is nagyon finom.

Ilyenkor télvíz idején, a hideg napokon jól esik egy finom meleg leves, mely lehet egyszerű és tartalmas is. Én ezt a krumpliból és tésztából készült levest gyakran készítem, kicsit „megbolondítva”. Tudom, hogy készülhet gazdagon is, kolbásszal, de én így szeretem.

Leves nélkül nekem nincs ebéd, illetve ha van leves, akkor már ebéd is van. A levesek fontosak a mindennapi étkezésünkben, amellett, hogy segítik az emésztést, étvágygerjesztő hatásuk is van, mintegy bevezetőként szolgálnak a többi fogás finom falatjaihoz.

 

Hozzávalók 4 személyre:

10 dkg füstölt szalonna

1 kis fej hagyma

3-4 db közepes burgonya

1db kicsi sárgarépa, hogy a leves színesebb legyen (delikát helyett)

5-7 dkg lebbencs tészta, vagy nagy kocka tészta

Fűszerek: mokkáskanál pirospaprika, csipet bors, ízlés szerint só, kevés csípős paprika

 

Elkészítése:

Előkészítjük a hozzávalókat, megtisztítjuk a burgonyát, a sárgarépát, a hagymát. A szalonnát kis kockákra vágjuk és zsírját kipirítjuk egy kisebb lábasban, majd egy nagyobb lábasba, amiben a leves készül, beleszűrjük a zsírt. A friss tepertőt megehetjük reggelire, de a kész levesbe is beleszórhatjuk a legvégén, a találásnál.

A szalonna zsírjába beletesszük a lebbencstésztát és folytonos keverés mellett arany barnára pirítjuk. A tűzről levéve, (nehogy megégjen a paprika), megszórjuk pirospaprikával és beletesszük a burgonyát, sárgarépát és az egészben hagyott hagymát, majd felöntjük 2 liter vízzel.  (Én a hagymát ki szoktam dobni a levesből amikor megfőtt, nem szeretem, ha úszkál a leves tetején). Lassú tűzön készre főzzük.  A krumplit nagyobb kockákra, a sárgarépát kisebb kockákra szoktam vágni, hogy egyszerre főjenek meg.

Megkóstoljuk, ha kell ízesítjük és kínálhatunk hozzá csípős paprikát is.

 

   Vica

 

Szólj hozzá