2020. dec 15.

Citromos keksz - karácsonyi sütemény

írta: Miranda47
Citromos keksz - karácsonyi sütemény

Omlós, zamatos aprósütemény

 

1.jpg

Dobozva zárva sokáig eláll. Díszítésük jó unokázós program lehet, mi is együtt csináltuk.

2.jpg

Hozzávalók:

1 kg liszt

fél kg vaj vagy margarin

35 dkg cukor

2 vaníliás cukor

4 főtt tojássárgája

1 nyers tojás plusz egy sárgája

pici só

3-5 citrom leve (a citrom nagyságától függően - én 3 citromot használtam fel hozzá, amiből kicsivel több, mint 2 dl citromlé lett)

1 citrom reszelt héja (én 1 kiskanál szárított citromhéjat tettem bele)

1 tojás a kenéshez

kristálycukor és durvára tört dió, illetve bármilyen dekor a díszítéshez

 5.jpg

Elkészítése:

A főtt tojássárgájákat villával szétnyomkodjuk vagy kézzel összemorzsoljuk. Hozzáadjuk a liszthez, majd a vajat, a cukrot és a többi hozzávalót is. A citromlével könnyen nyújtható, rugalmas tésztát állítunk össze. Kinyújtjuk és különböző formákkal kiszúrjuk, tetejüket tojással megkenjük, cukros dióba mártjuk vagy más sütemény dekorral díszítjük. Előmelegített sütőben 10-15 perc alatt megsütjük. Ebből a mennyiségből nekem 5 nagy sütőlemeznyi linzer lett.

8.jpg

  Miranda

Szólj hozzá

karácsony édesség recept citromos aprósütemény Miranda